Volvos bästsäljare XC60 har uppdaterats

Sedan lanseringen 2017 har Volvo sålt mer än en och en halv miljon exemplar av XC60. Modellen är utan tvekan en av de mest sålda laddhybriderna i Europa. Nu har den eftertraktade SUV:en fått sig en facelift.
– Med sin banbrytande användarupplevelse, moderniserade skandinaviska design, förbättrade komfort och ännu lyxigare interiör sätter XC60 standarden ännu högre för mellanstora SUV:ar. Förbättringarna fokuserar på det vi anser är viktigast för våra kunder. Dessa uppgraderingar säkerställer en roligare och mer exklusiv upplevelse, där bilen dessutom blir bättre med tiden tack vare trådlösa uppdateringar, säger Erik Severinson, Chief Product and Strategy Officer på Volvo Cars.
Exteriört har förändringarna varit sparsamma. Grillen har fått en ny design, och den uppgraderade modellen introduceras i två nya färger: Forest Lake och Aurora Silver. De mest spännande nyheterna finns dock på insidan. Infotainmentskärmen har vuxit till 11,2 tum och fått högre upplösning, vilket gör grafiken mindre ”pixlig”.
Det uppgraderade infotainmentsystemet är mer än dubbelt så snabbt som det tidigare, tack vare nästa generations Snapdragon Cockpit-plattform från Qualcomm Technologies. Det gör systemet mer responsivt – både när det gäller prestanda och grafikrendering.
Utöver det har Volvo gett XC60 nya dekorlister, förbättrad trådlös laddning av mobiltelefon och ett vassare ljudsystem. För exceptionellt ljud kan XC60 dessutom fås med Bowers & Wilkins High Fidelity-system – en av de mest imponerande bilstereoupplevelserna på marknaden.
Den uppdaterade XC60 är nu tillgänglig för beställning i Sverige.